Ai no kusabi معرفی انیمه

این انیمه ی یائویی تاثیرگذارترین انیمه ی دوره ی نوجوونی منه. هفت ساله که عاشقش ام. هفت ساله که مرورش میکنم، کتاباش رو میخونم، ورژن های مختلف انیمه رو می بینم. 

متاسفانه هیچ وقت ورژن 2012 ش رو تکمیل نکردند اما همون چند اپیزودی که درست کرده بودند شاهکار محض بود. بخش بصری ش فوق العاده بود، و داستانش... داستانش زندگی من یکی رو که عوض کرد. رو شخصیتم تاثیر مهمی داشت. نمیدونم چطور توضیحش بدم چون این کار یائوییه و شاید غیر از بخش جنسی ش برای بقیه مطرح نباشه ولی من با گوشت و استخونم حسش کردم و با کاراکترهاش زندگی کردم. به انواع مختلف شخصیت هایی شبیه به اونا تو داستانام ساختم. 

نویسنده ی کتاب  Ai no kusabi  یه خانومیه به نام Rieko Yoshihara . رمان آی نو کوسابی رو که خوندم تو لذت خوندنش و فهمیدن دنیاسازیش غرق شدم. رمان به شدت خوبی بود و اون حفره های خالی ای که از دیدن انیمه ی ناتموم تو ذهنم مونده بود رو پر کردم. البته ورژن قدیمی تر انیمه موجود بود ولی شخصا استایلِ انیمه ی جدید رو خیلی بیشتر می پسندیدم و حتی انیمه ی قدیمی تر خیلی به لحاظ داستانی کوتاه تره و توی روایت قصه دست برده. 
خیلی دلم میخواد یه روز به نویسنده ی کتاب بگم که چقدر داستانش روم تاثیر گذاشت. خداوندگارِ قصه گویی یائوییه.

داستان تو یه دنیای دیستوپیایی می گذره. آینده ای رو تصویر میکنه که توش بلوندی ها ثروتمندترین و بالاترین طبقه ی اجتماعی هستند و کسایی که مال slums هستند، پایین ترین توی طبقه ی اجتماعی اند. دنیاسازی کتاب تاریخچه ی این دو طبقه ی اجتماعی رو اینجوری روایت میکنه که درواقع، همه ی کسایی که موافق با اصلاح ژنتیکی بودند پیشرفت میکنند و شهر هایی مثل Eos و Midas  رو تشکیل میدن. اما کسایی که با اصلاح ژنتیکی خودشون مخالف بودند، ترجیح میدن که بدنشون رو طبیعی نگه دارند و تحت کنترل و طراحی ژنتیکی ِ حاکمان این دنیا (بلوندی هآ) نباشن.تو شهرها با کسایی که مال slums هستند مثل آشغال برخورد میکنن و حتی شناسنامه هم ندارن. به خاطر این که لجوجانه رابطه شون رو با بقیه ی کسایی که دنبال رفاه و اصلاح ژنتیکی خودشون بودند قطع کرده ن، وقتی وارد شهرها می شن پلیس اونا رو میگیره و مثل سگ ولگرد اونا رو یه جا مخفیانه خلاص میکنه.

تو همچین دنیایی، زنده موندن و پیشرفت برای ریکی (همین پسری که بالاس) خیلی سخته چون اون هم مال slums ـه. البته رفاقت های خوبی تو سلامز داره ولی تو اونجا به هیچ جایی نمی رسه. واسه همینه که خودشو به این در و اون در می زنه که شناسنامه ی یکی رو بدزده و بعد یه بلوندی به نام Iason مچش رو میگیره. این سرآغاز رابطه ی پرپیچ و خم، شهوتناک و گهگاه خشونت بار این دوتاست.

میزان صحنه: زیاد
bdsm : دارد

نظرات