تحلیل: چرا دخترها یائویی دوست دارند؟


سوالِ این که چرا دخترها یائویی دوست دارند خیلی وقته که ذهن من رو به خودش مشغول کرده. به عنوان یه فوجوشی، درک این قضیه برام سخت نبوده اما صددرصد توضیح دادنش به بقیه سخته. مثلا اگه دوست پسرتون بهتون بگه چرا یائویی میخونین جوابتون چیه؟ تو این یادداشت میخوام یه سری از دلایل این که یائویی برای من به شخصه جذابه رو توضیح بدم.

چرا یائویی برای دخترها جذابه؟

  • اولاً همون طور که رابطه ی لزبین برای مردهای استریت به نوعی سکسی ـه، برای یه تعداد از دخترها هم رابطه ی  گی بین پسرها سکسیه. نمایش هنری بدن پسرونه توی مانگا و انیمه که خب قاعدتاً برای دخترهای استریت جذابه، اما این که رابطه ی گی هم در میون باشه این زیبایی رو بیشتر میکنه. خیلی ساده به صورت معادله ریاضی بخوام بگم، قطعاً دو تا پسر جذاب، بهتر از یه پسر جذابه. و صحنه های سکس دو تا پسر تو یائویی و حتی تو پورن، میتونه برای دخترها خواستنی باشه. 
اما جذابیت گی برای فوجوشی ها فقط توی عمل سکس نیست، بلکه توی رابطه ی رمانتیک بین دو تا پسر هم هست. دلیلش؟ 

  • یکی از دلایل جذابیت رابطه ی رمانتیک بین دو پسر، به نظرم همون خلافِ هنجار بودن و جدید بودنشه. وقتی به این فکر میکنم که رابطه ی زن و مرد خیلی نرمال و طبیعی شناخته شده، رابطه ی گی به نظرم خیلی اسرارآمیز و جذاب می آد. این که ندونی که کسی گی هست و آیا اصلا میتونه جذب فلان شخصیت بشه داستان رو خیلی جالب میکنه و آدم منتظر لحظه ایه که ببینه که آیا ممکنه بین این دو نفری که پسر هستند و از گرایش همدیگه خبر ندارند، علاقه ای ایجاد بشه یا نه. برای من، این که رابطه ای که انتظار نداریم بین دو تا پسر پیش میاد خیلی جذابه. 

  • خلاف انتظار بودنِ رابطه ی گی توی یائویی برای مخاطب دختر یه سری امکانات جدید ایجاد میکنه. مثلا اگر دختری که مخاطبه خودش رو جای هر یک از طرفین رابطه بذاره، میتونه با اونا هم حسی کنه و از قالب کلیشه ای رفتارهایی که از یه دختر انتظار می ره جدا بشه. واسه همین هم، خوندن یائویی به آدم ایده میده که تو رابطه ی رمانتیک خودش، به شکل دیگه ای رفتار کنه که برای خودش هم جذاب و سکسیه و پیروی کلیشه های نرمِ جامعه راجع به رابطه ی زن و مرد نیست. یه نکته ی دیگه هم اینه که مانگاهای خوبی مثل Finder Series و انیمه هایی مثل Ai no kusabi، داستان های فوق العاده جذابی هم دارند که فقط رمانتیک نیستند و گاهی پلیسی یا علمی-تخیلی هم می شن. تو داستان های رمانتیک دخترونه ی فهیمه-رحیمی-طور، معمولا شخصیت دختر فعل خاصی نداره و منتظره که شوهر میاد دم خونه ش. اما توی یائویی، شخصیت اوکه خیلی وقت ها نقش فعال داره، مثلا عضو یاکوزا (مافیای ژاپنی)ـه، یا یه موتورسوار شورشیـه، و غیره و غیره، و واسه همین هم نقش فعال تری نسبت به شخصیت های دختر توی داستان های عاشقانه ی معمولی داره. به نظرم همین موضوع، جذابیت یائویی رو برای من دو چندان میکنه چون باعث میشه منم توی رابطه رمانتیک خودم، نقش فعالتری داشته باشم و مسئولیت بیشتری بپذیرم و کارهای بزرگتری بکنم.
  • نکته ی دیگه که شاید فقط درمورد من صادق باشه، اینه که برای من به شخصه، داستان رابطه ی رمانتیک بین دو تا پسر خیلی نزدیکه به شخصیت خودم. من شخصیتاً زیاد دخترونه نیستم (Tomboy هستم و سلایقم پسرونه ست)، و واسه همین هم از خوندن داستانای رمانتیک بین دختر و پسر زیاد لذت نمی برم چون شخصیت دختره برام زیاد قابل درک یا هم حسی نیست. سریال های ترکی، فیلم های عاشقانه، و کتاب های فهیمه رحیمی که همگی راجع به رابطه ی نرمالِ یه زن و مرد هستند اصلا برام جذاب نیستند، و برای همین هم یائویی و داستان های گی تنها داستان های رمانتیکی هستند که به دلم می شینند. اما این صرفاً دلیل شخصی منه و لزوماً همه ی فوجوشی ها سلیقه ی پسرونه ندارند.

سوال: آیا همون طور که یائویی برای فوجوشی ها جذابه، پورن یا فیلم گی هم جذابه؟
نه لزوماً. برای من شخصاً جذابه. اما من هم توی نوجوونی م، از فیلم گی زیاد خوشم نمیومد و همون یائویی و شخصیت های کارتونی رو بیشتر دوست داشتم. فکر میکنم برای فوجوشی ها ارتباط برقرار کردن با فیلم گی اونقدرها هم ساده نیست و با وجودی که داستان های نوشتاری و مانگا و انیمه که نمایش هنری گی هستند رو دوست دارند، لزوما دیدن دو تا آدم واقعی در حال داشتن سکس گی براشون جذاب نیست. 

سوال: نظرت راجع به مانگا و انیمه ی «یوری» چیه که رابطه ی لزبین رو نشون میده؟
حس بدی بهش ندارم ولی اکثر یوری هایی که دیده م داستانای خیلی خسته کننده و حوصله سربری داشتند. یه خرده لوس بودند و خب برای من جذابیت سکسی نداشتند. 

سوال: آیا چون یائویی دوست داری، آدم های گی یا رابطه ی گی تو دنیای واقعی رو هم دوست داری؟ 
قطعا برام قابل پذیرش تره نسبت به آدمای استریتی که فوجوشی نیستند. در کل یائویی خوندن باعث شد بیشتر به بحث گی و LGBTQ علاقه مند بشم، هرچند که همون طور که تو پست قبلی م راجع به واقعیت گی توضیح دادم، یائویی نمایش نعل به نعل رابطه ی گی نیست. اما آره، رابطه ی گی تو دنیای واقعی هم برام جالبه و حس دافعه و هوموفوبیا ندارم بهش :) به نظرم حس قشنگیه.

نظرات